Rostfri hylsa

Förläng livslängden på ditt Marina Turboaggregat med en rostfri hylsa. Marina   turboaggregat utsätts ofta för en tuff miljö med salt och andra element som tränger in via avgassystemet, vilket kan leda till  rostskador på  turbinhuset. För att undvika att din motor tappar ork  under båtsäsongen,  är det viktigt att du dubbelkollar turbon innan säsongen närmar sig.
Våran  verkstad renoverar nästan alla marina  turboaggregat med vår rostfria  hylsa, vilket hjälper till att öka  livslängden på turbon och förbättra  prestandan. Genom att lägga  marginalen tajtare mot axeln kan du  förbättra responsen och få bättre  acceleration, vilket resulterar i att  din båt går upp i plan snabbare.  Dessutom behöver du aldrig oroa dig för att hylsan rostar och måste  bytas ut.



Varför skall man ha vår rostfria hylsa?

* Slipp bekymren att avgashuset rostar igen
* Ökad livslängd på turboaggregatet
* Högre verkningsgrad
* Prestanda
* Vi har valt ett bättre material än tidigare hylsor vi sett :
   Syrafast rostfritt : 2348 / 1.4404
* Våra hylsor görs i CNC maskin för högst precision.
* Vi har valt att efterlikna designen ifrån original med rätt radie samt      design för att få ut maximalt flöde.



Uppgradering
Vi har större kompressorhjul, både som vanliga och som billet(CNC-fräst och lättare mot originalhjulet, vilket gör att han tar sig tidigare bl a). Finns även mindre / större turbinhus att tillgå för ex snabbare repsons osv.


Fördelar med billet kompressordel:

* Mindre kärna
* Längre vingar
* Kan hålla högre tryck
* Spoolar upp snabbare. Väger betydligt mycket mindre än gjutet kompressorhjul
* Bättre bränsleekonomi,håller trycket uppe bättre vilket gör att när båten går tungt så orkar turbon mera
  utan att man behöver ge mer gas vilket gör att den drar mindre bränsle.


Vanliga symptom med en defekt turbo:
* Ryker
* Trög respons
* Kommer inte upp i varv ordentligt
* Högre bränsleförbrukning
* Hög oljeförbrukning


Missa inte att:
* Byta motorolja samt oljefilter vid turbobyte
* Kontrollera oljeledningarna(olja in och ut) så dom inte är igensatta av koks eller andra partiklar(speciellt tryckröret (olja in röret)
* Titta på luftfiltret så detta ser ok ut
* Titta även på avgasknät så inte detta är upprostat